Vallholt Vår 15-16 maj


Fina bilder va? De är tagna av Anna-Rella Sergel

Jag har anmält mig till min första islandshästtävling! Det är ju verkligen på tiden, men det är ju först nu sen jag har en bil som jag kan fara iväg helt oberoende av andra. Nu har jag dock fått med mig Carro och Ville=)

Jag har anmält mig till grenarna V5 och T8.

V.5

Klassen rids med upp till fem ekipage på ovalbanan. Hästarna visar de fyra gångarterna på speakerns kommando så som beskrivs i 5.4.2. och i det varv som anges i startlistan.

Moment:
1. Valfritt tempo tölt
2. Arbets- till mellantempo trav
3. Mellanskritt
4. Arbets- till mellantempo galopp

 

T.8

Klassen rids med två eller fler ekipage samtidigt på banan. Man rider på speakerns kommando

Moment:
1. Valfritt tempo tölt. Tag ned hästen till skritt och byt varv.
2. Valfritt tempo tölt

 

Mitt enda mål är att tygla min nervositet och lyckas att undvika att bli diskad=)


Kommentarer
Postat av: Leena

Bra satsat Sandra! Jag håller tummarna för dig och Vinda, du klarar mer än du tror!!!!

2010-04-27 @ 22:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0