Skolstarten

Nu äntligen känner jag att jag har tid att uppdatera! Den första tiden här har varit mycket hektisk. Den första veckan hade inte vi i klassen fått ett riktigt boende än utan vi fick på på vandrarhem. Hästarna fick också stå i ett annat stall. Så det tog ett tag innan man fick börja känna sig som hemma. Efter en vecka var i alla fall hästarna och vi på rätt plats=). Hästarna bor i vackert gammalt (men nyinrett)stall på Utnäs Löt där boxarna är så stora så att man skulle kunna använda dem som ridhus... Hagarna är små grushagar så det långt ifrån den hästhållning jag är van med. Dock har vi tillgång till en stor gräshage där Vinda och hennes nya bästis Raudhetta går. Jag skiter i att hon blir tjock, jag vill att hon ska vara häst.

Själv bor jag tillsammans med alla i min klass (8st) i en studentkorridor som är nybygd och mkt fräsch (förutom myrorna i köket). Jag har ett pyttelitet gulligt rum där och en pytteliten säng som jag är mindre tillfreds med. Eftersom jag verkligen har flyttat hela mitt bohag hit ner så är rummet fullpackat med saker, det ser mer eller mindre ut som ett bombnedslag (suprise).


Jag gillar klassen jättemycket och eftersom vi bor tillsammans känns det redan som vi är tighta allihopa, något som är en förutsättning för att detta år ska fungera. Det är 8 tjejer mellan 18 och 24 år som kommer från olika delar av landet. större delen har dock bara max 2h hem med bil så jag är rädd att det kan bli lite tomt på helgerna om alla åker hem.

Det som har varit jobbigast i början har varit att vänja sig vid så långa dagar och så mycket intryck. Teori och fysiskt arbete i kombination gör att man somnar ovaggad så fort man placerar huvudet i snarklådan.

Så här kan en vanlig dag se ut för oss på IS:
(Detta är en typisk fredag)

6.00 Upp och hoppa (jag kryyyper ur sängen och är obenägen att tala vid denna tid på dygnet
6.30 Morgonfodring i stallet
7.00 Morgonstalltjänst , mockning, utsläpp av hästar, sopa, packa hö osv.
8.00 Frukost
8.30-12.00 Domarsekreterarutbildning
12.00 lunchning av hästar och byte av hagar
12.30 Lunchning av utsvultna slavar
13.00-14.00 Ridlära
14.30-16.00 Ridning
16.00 Insläpp av hästar, eftermiddagsfodring, sopa stall, packa hö
17.00 hem och svimma i soffan och eventuellt orka äta middag



MEN! jag lär mig massor och har jättekul dagarna i ända. Nu ska jag ner och glo på TV med mina kära klassisar!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad kul det låter! känner knappt igen dig på sista bilden, är det samma person ;P KRAM

2010-09-14 @ 21:47:39
Postat av: Emilie

Äntlingen en liten uppdaterin! Men shit, det var annat än universitetet det duuu :) Fullt upp verkligen ! Saknar dig men skönt att du trivs. Det gör mig glad. KRAAAM

2010-09-14 @ 21:51:34
Postat av: Jeanette

Låter som att du har fullt upp! Men grymt roligt :)

2010-09-15 @ 07:41:00
URL: http://endumen87.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhå, vilka härliga bilder! Mycket att göra förstår jag, men det viktigaste är att du trivs! Kraaam!

2010-09-15 @ 13:24:59
URL: http://vimlan.blogg.se/
Postat av: Hanna (lillslaven)

Du värkar tycka det är super roligt, men jag saknar den där Sandra som "tar" andras skor i stallet. ;)

kram! slaven den lilla.

2010-09-15 @ 17:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0